Північні враження

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

 Концерт “NORDIC IMPRESSIONS” із солісткою Монікою Маттійсен (флейта, Естонія) – це вже дванадцятий  проект Національного камерного ансамблю “Київські солісти” з естонським диригетом Еркі Пехком.   

            26 березня у Національній філармонії України прозвучать твори Едварда Гріга (Норвегія),  Пола Паулссона (Ісландія),  Хелени Тульве (Естонія).

Моніка Маттійсен, флейтистка і композитор, закінчила Талліннську державну консерваторію, магістратуру  Латвійської академії музики ім. Язепса Вітола,  докторантуру  Естонської академії музики і театру за спеціальністю мультимедійна композиція . Поліпшувала свій художній рівень в Королівській шведській академії музики. Моніка брала участь у майстер-класах електроакустичної музики в Гельсінкі (2000) та в Меці (2004), у майстер-курсі Карлхейнца Штокхаузена в Kürten, працювала у дослідницькому центрі IRCAM у Парижі (2003).            Працювала оркестровим музикантом в Естонському державному симфонічному оркестрі. З 2000 року вона є незалежним соло-флейтистом. Як солістка співпрацювала з Klangforum Wien, Athelas Sinfonietta (Копенгаген), Еnsemble mosaik (Берлін), Neue Vocalsolisten Штутгарт, Талліннським камерним оркестром, Vantaa Symphony Orchestra , Красноярським симфонічним оркестром, The 21st Century Orchestra (Естонія), Ансамбль NYYD, Симфонічним оркестром Національної телерадіокомпанії Білорусі та інш.            Її репертуар в основному складається з сучасної музики, прем’єр нових творів, написаних спеціально для неї композиторами (Юрі Рейнвере, Чікако Морішіта, Оксана Омельчук, Олена Тульве, Тину Кервіц, Март Сіймер, Тоіво Тулев, Галина Григор’єва). Сама як композитор Моніка написала переважно електроакустичну музику.            Є художнім керівником і членом ансамблю Küberstuudio (Cyber ​​Studio), який вона заснувала. З 2005 року – художній керівник Міжнародного фестивалю сучасної музики AFEKT.  З 2007 року є членом естонського товариства Арнольда Шенберга.

Диригент Еркі Пехк закінчив Естонську академію музики в Таллінні в 1993 році по класу фортепіано, хорове диригування та диригування оркестром. Підвищував свою кваліфікацію в Латвийській музичній академії та в Гільдхолдському музичному коледжі Лондона (Guildhall School of Music and Drama). Брав участь в мастер-класах Хіроюкі Івакі (Kirill Kondrashin Masterclass, 1990) і Джона Еліота Гардинера (Mozart Interpretation Courses, 1991).
17 років (1994 – 2011) працював диригентом Естонської національної опери в Таллінні, де провів більш 700 вистав. Був музичним керівником багатьох мюзиклів компанії «Smithbridge Productions» (1998-2008).

В 2000 році заснував свой оркестр в Таллінні – «Оркестр XXI століття». Цей колектив виконує в основному сучасний, але і класичний репертуар естонських і закордонних композиторів.  Від 2005 року Еркі Пехк є засновником і художнім керівником міжнародного фестивалю оперної музики «PromFest» в Пярну (Естонія).

З 2010 року – перший запрошений диригент Симфонічного оркестру Національної державної телерадіокомпанії Республіки Білорусь. Запрошений диригент-постановник в Teater Vanemuine (Тарту), Каунаському музичному театрі, Opera de Rennes (Франція), Angers-Nantes Opera (Франція), Theater Erfurt (Німеччина).

  Від 2016 року у співпраці з Національним камерним ансамблем “Київські солісти” здійснено одинадцять проектів.

Пол Рагнар Паулссон народився в 1977 році в Рейк’явіку, Ісландія. Протягом більшої частини молодості він грав на гітарі в рок-групі під назвою Maus. Пошуки своєї музичної ідентичності за допомогою електронних музичних досліджень привели до класичної композиції. Пал отримав ступінь бакалавра з композиції в Академії мистецтв Ісландії в 2007 році. Він продовжив навчання на рівні магістра в Естонській академії музики і театру під керівництвом Хелени Тульве і закінчив з докторантуру в 2014 році.
Естонія, будучи культурним пунктом перетину музичних зацікавлень Пола, надала йому на все життя натхнення. Композиції Пола можна охарактеризувати як органічні лінійні перетворення з духовним відтінком. Відчуття спадкоємності через безперервні трансформації, характерні для музики Пола, частково випливало з його докторського дослідження ісландської спадщини, керованого естонським музикознавцем Урве Ліппусом.
Композиції Пола, як правило, випливають з його роздумів про немузичні речі і часто стають абстрактними проекціями цих думок: екзистенціальні дива, релігія в сучасному світі і постійно мінливий потік природи. Він шукає натхнення від рухів у природі і паралелі з аналогічними процесами в людській психіці.
У нашому концерті відбудеться світова прем’єра Концерту для флейти і камерного оркестру П.Р.Паулссона.

 

Хелена Тульве – естонський композитор і музичний педагог, володар багатьох музичних національних премій і нагород. Закінчила Естонську музичну академію (клас композиції Еркі-Свен Тюйра), консерваторію Superieur de Paris (клас композиції Жака Шарпантьє). Вона також відвідувала літні курси Дьордя Лігеті та Марко Строппа.

Хелена належить до молодого покоління естонських композиторів, які створюють чуттєву музику, що фокусується на витонченій обробці звуку. Роботи Тульве дають чітке уявлення про багатство і різноманітність її культурного досвіду: французьку школу спектральної музики, експерименталізм IRCAM, Kaija Saariaho і Giacinto Scelsi,  григоріанський спів і східну музику. Її музика  виходить з простих первинних імпульсів, під впливом природних закономірностей, органіки та синхронності.

У її творчому доробку – камерна музика, оркестрові твори, вокальна та хорова музика, твори для сольних інструментів.

Для Едварда  Гріга, норвезького класика-романтика, Сюїта у старовинному стилі “Із часів Хольберга” стала музичним підношенням до 200-річчя від дня народження і пам’яті свого великого земляка – дансько-норвезького письменника  Людвіга Хольберга, що зажив  слави «данського Мольєра» на зламі 17-18 століть. Щоби втілити дух “епохи Хольберга”, композитор звернувся до стилізації старровинної сюїти часів  Й.С.Баха і   Г. Ф.Генделя. Сам автор диригував першим виконанням Сюїти  в Бергені, рідному місті як Гріга, так і Хольберга.“Барочна музика в романтичному ореолі  витончено поєднує скандинавський стиль Гріга  з традиційними баховськими елементами музичної побудови…

Отже, 26 березня 2019 року – Національна філармонія України

Національний камерний ансамбль «Київські солісти»

Диригент – Еркі Пехк (Естонія)

Солістка – Моніка Маттійсен (флейта, Естонія)

Програма:

Едвард Гріг (Норвегія) –  «Із часів Хольберга». Сюїта у старовинному стилі

Пол Паулссон (Ісландія) – Концерт для флейти і камерного оркестру  – світова прем`єра

Хелена Тульве (Естонія) – “Silverwhite” . Концерт для флейти і камерного оркестру