Гайдн і Луньов. Листи з епох

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

12 травня на сцені Національної філармонії України Національний камерний ансамбль “Київські солісти” під орудою диригента Володимира Сіренка представлять програму із творів Йозефа Гайдна і Святослава Луньова. Солісти – Катерина Полянська (віолончель), Тетяна Шафран (фортепіано), Дмитро Ткаченко (скрипка).

Програма:

Святослав Луньов. Libera me (2004)
Йозеф Гайдн. Концерт № 1 для віолончелі з оркестром C–Dur 
Йозеф Гайдн. Симфонія № 44 e-moll
Йозеф Гайдн. Концерт для клавіру, скрипки і струнних F-Dur

Твори натхненного поета звуків, яскравого представника Віденської класичної школи композитора Йозефа Гайдна (1732-1809 рр.) давно вже стали надбанням широких кіл музикантів та шанувальників музики. Його творчість в основному припадає на ХУІІІ століття, яке увійшло до історії європейської культури як епоха Просвітництва, епоха популяризації наукових знань і культури, ідей добра та справедливості.

Всі твори митця, незалежно від того, в мажорній чи мінорній тональності вони написані, характеризуються оптимістичним тонусом та гармонійністю пропорцій. Все життя мистецтво було для Гайдна головною опорою і постійним джерелом внутрішньої гармонії, душевної рівноваги і здоров’я. Він сподівався, що таким воно залишиться і для майбутніх слухачів. “На цьому світі так мало радісних і задоволених людей”, – писав сімдесятирічний композитор, – ” мабуть, твоя праця послужить часом тим джерелом, з якого повна турбот і обтяжена справами людина черпатиме свій спокій і відпочинок”.

Творчість сучасного українського композитора Святослава Луньова (нар.1964р.) –  це окремий образний світ, зі своєю метафізикою, своїми пристрастями, своїм викликом. Культурна пам’ять, музична історія людства з її знаками і символами є однією з наріжних тем у творчості композитора.

«Libera me» − розділ канонічного Реквієму. «Ізбави мя», «Визволи мене», «Звільни». Ритми небесної палітри поряд з мовою вібрацій мелодій утворили  полотно твору.

“Музика – та річ, яка примиряє мене з  життям”, “Культура – це листи людства самому собі”, “Для мене заняття музикою – це спосіб пізнати світ”…

ПРО УЧАСНИКІВ ПРОЄКТУ.

Володимир Сіренко

Народився 1960 року на Полтавщині.

Його дебют відбувся у Київській державній філармонії у 1983 році з виконанням творів Стравінського, Шенберга, Булеза. У 1989 році закінчив Київську державну консерваторію у класі професора Алліна Власенка, у 1990 році став фіналістом Міжнародного конкурсу диригентів у Празі. Через рік був призначений на посаду головного диригента-художнього керівника Симфонічного оркестру Українського Радіо, яку займав до 1999 року. За цей період здійснив понад 200 записів до фондів Українського Радіо, які включають симфонії Моцарта №№ 38, 41, Бетховена №9, Дворжака №№7,9, «Німецький реквієм» Брамса, «Макбет» Р. Штрауса, «Тарас Бульба» Яначека на ін.
З 1999 року очолює Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України. Серед сотень програм, які він виконував з оркестром, найважливіші були цикли симфоній Г. Малера та Б. Лятошинського, Страсті за Матвієм, Лукою, Марком, Іоаном та Меса сі-мінор Й.С. Баха, ораторія “Жанна д’Арк на вогнищі” А. Онеґґера, драматична легенда “Засудження Фауста” Г. Берліоза, “Муки св. Себастьяна” К. Дебюссі.
Він записав понад 50 компакт-дисків, а CD-альбом «Реквієм для Лариси» Валентина Сільвестрова номінувався на премію «Греммі» 2005 року. Диригував світовими прем‘єрами багатьох творів українських композиторів, включаючи Симфонію №6, ораторії «Слово про Ігорів похід» та «Страсті за Тарасом» Євгена Станковича, Симфонії №№ 7, 8, 9 Валентина Сильвестрова.
Здійснив записи музики до фільмів українських та зарубіжних композиторів (близько 40 ігрових, документальних, анімаційних фільмів).
Поставив на різних сценах (включаючи концертні виконання) камерну оперу «Доля Доріана» Кармели Цепколенко, оперу-ораторію «Згадайте, братіє моя» Віталія Губаренка, опери «Коли цвіте папороть», «Страшна помста» Євгена Станковича, опери «Ріголетто» Дж.Верді, «Сестра Анжеліка» Дж. Пуччіні, «Орфей і Евридика» К.В. Глюка, оперу-ораторію «Цар Едіп» Ігоря Стравінського.
Він гастролював у Австрії, Бахрейні, Бельгії, Болгарії, Великобританії, Італії, Іспанії, ЙорданіЇ, Казахстані, Канаді, Кореї, Лівані, Ліхтенштейні, Нідерландах, Німеччині, Омані, Об‘єднаних Арабських Еміратах, Польщі, Португалії, Словаччині, США, Туреччині, Франції, Чехії та Японії. Він працював з багатьма відомими оркестрами, включаючи Королівський філармонійний оркестр, «Симфонія Варсовія» та оркестр Польського Радіо, оркестр Братиславського Радіо, Єрусалимський симфонічний оркестр, Ізраїль Симфонієта, Бруклінський філармонійний оркестр, BBC Philharmonic та ін.
В.Сіренко диригував у багатьох відомих концертних залах: Концертгебау (Амстердам), Театр на Єлисейських Полях (Париж), Барбікан-Хол і Кадоган- Холл (Лондон), Сеул-Арт-центр, Рой Томпсон Холл (Торонто), Театр «La Fenice» (Венеція), Берлінська філармонія та ін.
Володимир Сіренко – народний артист України (2008р.), лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка (2001р.), член-кореспондент Національної академії мистецтв України. У 2018 році нагороджений Орденом князя Ярослава Мудрого V ступеня.

З 2011 по 2014 працював головним диригентом Національного камерного ансамблю «Київські солісти». Співпрацю з ансамблем відновив у кінці 2023 року.

Катерина Полянська, віолончель

Заслужений діяч мистецтв України, професор, завідуюча кафедри струнно-смичкових інструментів НМАУ імені П.І. Чайковського, лауреат Міжнародного конкурсу імені М. Лисенка (1997).

Народилась у м. Києві, навчалася у КССМШ імені М. Лисенка, отримала вищу освіту та закінчила асистентуру-стажування в НМАУ імені П.І. Чайковського.

В різні роки працювала в провідних оркестрах України, таких як Національний ансамбль солістів  «Київська камерата» , Національний камерний ансамбль «Київські солісти», Національна опера України, Академічний симфонічний оркестр НФУ, Національний симфонічний оркестр України. Веде активну концертну діяльність.

Тетяна Шафран, фортепіано

Тетяна Шафран – лауреатка десятків міжнародних фортепіанних конкурсів. Серед її нагород Перша премiя та Золота медаль Olga Kern International Piano Competition (США, Нью-Мексико, 2019), Перша премiя Concours International de Piano France-Amériques (Франція, Париж, 2019), Перша премiя Antonio Napolitano International Piano Competition (Італія, Салерно, 2017), Перша премiя Carl Filtsch International Festival Competition (Сібіу, Румунія, 2016), Перша премiя Міжнародного конкурсу піаністів Еміля Гілельса (Одеса, Україна, 2015), Друга премiя Princess Lalla Meryem International Piano Competition (Рабат, Марокко, 2016), Друга премiя International Piano Competition ‘Mauro Paolo Monopoli Prize’ (Барлетта, Італія, 2015), Третя премiя VII Parnassos International Piano Competition (Монтерей, Мексика, 2018), Третя премiя 18 José Iturbi Music International Competition (Іспанія, Валенсія, 2013) та багато інших.

Виступала у престижних концертних залах Європи, Південної та Північної Америки, Африки, Австралії та Азії – зокрема, у Великому театрі (Шеньчжень, Китай), Lindeman Hall (Осло, Норвегія), Llevellyn Hall (Канберра, Австралія), Великому залі Palau de la Musica (Валенсія, Іспанія), Театрі Мохаммеда V (Рабат, Марокко), Sala Cecilia Meireles (Ріо-де-Жанейро, Бразилія), Конгрес-холі (Габала, Азербайджан).

Як солістка грала з багатьма оркестрами та диригентами, такими як маестро Роберто Мінчук (Бразилiя), Дмитро Яблонський (США), Хобарт Ерл (Венесуела), Франц Крагер (США), Гінтс Глінка (Латвiя), Микола Дядюра (Украiна) та iн.

Нещрдавні ангажементи – концерти з Дурбанською філармонією KZN (Дурбан, Південна Африка), тури по США з симфонічним оркестром NM, випуск CD на лейблi Steinway & Sons у Нью-Йорку, США.

Народилася у Києві. Почала грати на фортепіано у віці 3 років. Закінчила Київську спеціалізовану музичну школу імені Миколи Лисенка та Національну музичну академію України імені Петра Чайковського у професора Бориса Архiмовича та Андрія Васiна (2012, Україна). Також навчалася у професорки Оксани Яблонської в її Академії фортепіано (2018 рік, Іспанія – Ізраїль).

Володимир Ткаченко, скрипка

Народився у Києві . Почав грати на скрипці і фортепіано у шестирічному віці. Після навчання в Київській спеціальній музичній школі ім. Лисенка та, з 1995, у Національній музичній академії України (НМАУ) в класі Богодара Которовича та Ярослави Рівняк, його було запрошено до Ґілдхолської музичної академії (Guildhall School of Music and Drama) в Лондоні до класу Іфра Німана (Yfrah Neaman). 2002 року, разом зі ступенем маґістра, він oтримав звання Fellow Ґілдхолської академії й стажувався з професорами Давідом Такено та Криштофом Сметаною. Одночасно навчався в аспірантурі НМАУ.

Дмитро Ткаченко -лауреат кількох престижних міжнародних конкурсів, серед яких конкурс сольної скрипки Вронського (Варшава, 1997), конкурс Лисенка (Київ, 1997) та конкурс Нільсена (Оденсе, Данія 2000).Він – активний учасник музичного життя Великої Британії та України.У 1999 році отримав Концертний диплом (Premier Prix) Ґілдхолської академії, серед його численних виступів – концерти у лондонських Барбікан Холлі, Віґмор Холлі, St John’s Smith Square та South Bank Centre.

Дмитро – засновник і художній керівник Міжнародного музичного конкурсу ім. Бріттена в Лондоні.

В Україні він виступав у найпрестижніших концертних залах та з усіма провідними оркестрами.
Дмитро активно гастролює в більшості країн Европи, у Японії, Китаї, Південній Кореї та США. Серед його  ангажементів –  виступи на Люцернському фестивалі (Швейцарія), Spoleto Festival (Італія),  виступ на святкуванні 60-ліття заснування ООН у Нью-Йорку, концерти у Віґмор Холлі та St John’s Smith Square в Лондоні.
Одночасно з концертною діяльністю Дмитро також  викладає скрипку в Лондоні та Києві, а також був членом журі багатьох міжнародних конкурсів.

Дмитро Ткаченко є художнім керівником Національного камерного ансамблю “Київські солісти” з листопада 2023 року.

Д.Ткаченко про програму концерту: “Загалом ми хочемо зіграти три неповторні перлини від Гайдна. Дещо різний Гайдн, це має бути цікаво для слухача…
Вкраплення української музики – частина з “Тристіуму”  Луньова. Нам дуже подобається ця музика, ну й у композитора ювілей…”